UN AMIC PIERDUT

Mă uimeşte lipsa de coerenţă a directorului actual de la Teatrul  Valah. Credeam că anii petrecuţi prin americile persuasive l-au aclimatizat cu sintagma „gentlemans agreement”. Mai pe repede înainte, ar fi că am stat de taclale şi mi-a promis că voi monta un spectacol, pe un text ales de el, evident, în cadrul unei politici repertoriale coerente.

Ce are a face coerenţa cu proiectele la care s-a jubjugat politic dl. Ionescu, nu mă întrebaţi, pentru că eu nu pot concepe un teatru naţional în absenţa voită, intenţionată şi tendenţioasă a Teatrului Universal. Scuzaţi minimala divagaţie, dar cred că servilismul nu face casă bună cu instituţia culturală. Cel puţin nu în vremurile pe care le străbatem.

Să revenim aşadar la ovinele noastre. Dl.Ionescu mi-a înmânat textul respectiv, câştigător al premiului al II-lea în concursul de dramaturgie pe temă restrânsă, urmând ca pe 20, adică mâine, să încep a repeta pentru zămislirea spectacolului către public. Numai că, acest manager, a înţeles că nu are nici banii, nici susţinerea politică, pe care, în treacăt fie spus, miza. Dacă ar fi să mai punem la socoteală că a preluat, conştient, o „gaură” de vreun miliaird, daune datorate unor actori concediaţi abuziv, ilegal şi stupid de vechea conducere, vedem că în secunda temporală actuală, impasul este insurmontabil. Drept pentru care, cei pe care dl. Ionescu miza în scopurile sale de de(par)venire a teatrului giurgiuvean. au devenit ostili demersului său, apelând la sfaturile celor cărora le renega amiciţia, recte familia Creţu. Să fim sănătoşi cu toţii, e dezideratul meu unic. Nu mai am chef să urăsc, să desfid, să demon(s)t(r)ez.

Îmi pare rău, însă, că am pierdut un prieten care mi-a devenit, într-un  fel sau altul, director.

Acest articol a fost publicat în despre teatru. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la UN AMIC PIERDUT

  1. Geo zice:

    uff…
    de ce nu ma mira?

Lasă un răspuns

